Narrowcasting
Narrowcasting is een vorm van digitale communicatie die door bedrijven wordt ingezet om klanten, en werknemers via beeldschermen te voorzien van relevante content. Het zijn de beeldschermen in het provinciehuis waarop nieuws vertoond wordt met als doel te informeren en profileren. Dat doen we in de vorm van een teaser, dus kort en verwijzen naar informatie die te vinden is op andere kanalen (zuid-holland.nl, podcast, Binnenplein).
Medewerkers en bezoekers
Over het algemeen geldt dat we ons in gebouw A en -B richten op eigen medewerkers en -C vooral zien als het uithangbord voor bezoekers. Alle content die op de schermen in C komt, moet dan ook door bezoekers ogen bekeken/beoordeeld zijn. We willen bezoekers niet ‘lastig’ vallen met interne aangelegenheden, behalve als het bijdraagt aan profilering van de provincie.
Geen nieuws voor thuiswerkers
De content is altijd aanvullend op wat al in andere middelen is verschenen, dus nooit exclusief voor de schermen. Zo sluiten we thuiswerkers niet uit.
Aanleveren
- Narrowcasting draait vooral om beeld, dus lever naast je (korte) tekst ook een afbeelding aan (bij voorkeur uit de beeldbank). De slide(s) wordt vervolgens door Grafimedia opgemaakt. Let op! Als het beeld in gebouw C wordt getoond, dan moet het portrait zijn, voor gebouw A en B is landscape van toepassing.
- Stem een begin- en einddatum met interne communicatie af. Lever je verzoek om bepaalde informatie onder de aandacht te brengen tijdig (liefst een week van tevoren) aan bij team Interne Communicatie. Stuur de afbeeldingen naar internecommunicatie@pzh.nl.
Content afspraken
Wat kan er in gebouw A en B op de schermen?
- Werkplekgerelateerde informatie, denk aan: wijzigingen facilitair, ict, catering
- Urgent nieuws: denk aan: informatie van/over het bestuur, wijzigingen in belangrijke werkprocessen (A, B)
Wat kan er in gebouw A, B en C?
- Communicatie interne evenementen doet medewerker evenementen i.s.m. interne communicatie (A, B en C)
De content is altijd aanvullend op wat al in andere middelen is verschenen, dus nooit exclusief voor de schermen. Zo sluiten we thuiswerkers niet uit.
Wat kan er in gebouw C?
- Informatie over het gebouw, denk aan: evenementen, bewegwijzering (gebouw C)
- Profilering: uitlichten succesvolle projecten die extern gericht zijn of resultaten waar we trots op zijn (bijdragen aan onze beeldvorming) (gebouw C)
- Let op: In C0 en C1 nooit verwijzen naar Binnenplein.
- Bewegwijzering/Programmering evenementen doet medewerker evenementen (met name C0 en C1)