Ga naar de inhoud
Provincie Zuid-Holland (naar homepage)
Direct naar
  • Over ons
Zoeken
  • Home
  • Beeld
    • Fotografie en beeldbank
    • Infographic
    • Video
    • Webinars
    • Zelf video's maken
  • Hulpmiddelen
    • Beeldbank
    • Communicatieplanner
    • Content aanleveren
    • Relatiebeheer PerfectView
    • Schrijfwijzer
    • Wapenfeiten
  • Middelen
    • Binnenplein
    • Documenten PDF
    • Drukwerk
    • Evenementen
    • Kaarten
    • Magazines
    • Narrowcasting
    • Nieuwsbrieven
    • Nieuws- en persbeleid
    • Podcast
    • Social media
    • Ter inzageleggingen
    • Website zuid-holland.nl
  • Randvoorwaarden
    • AVG
    • Digitaal tenzij
    • Digitale toegankelijkheid
    • Direct duidelijk
    • Huisstijl
  • Werkafspraken
    • Adverteren
    • Communicatie bij overlijden
    • Crisiscommunicatie
    • Informeren ContactCentrum
    • Mediamonitoring
    • Raamcontracten overzicht
    • Relatiebeheer
    • Vergaderingen GS
    • Werkbezoeken
  • Over ons
  1. Home ›
  2. Middelen ›
  3. Social media

Social media


De woorden ‘social media’ zeggen het al: het is sociaal! De provincie maakt gebruik van 7 kanalen:

  • Bluesky
  • Facebook
  • Instagram (mooizuidholland)
  • LinkedIn
  • Mastodon
  • Threads (mooizuidholland)
  • X (zuid_holland)

Elk kanaal heeft zijn eigen doelen en op elk van de kanalen zijn verschillende doelgroepen actief.

Doel, doelgroepen en doelstelling

Welke socialmediakanalen gebruiken we bij de provincie, welk doel heeft elk kanaal en welke doelgroepen zijn erop actief?

Bluesky

Bluesky is net als Mastodon een alternatief voor X. De provincie heeft ook een account op Bluesky.

Meer informatie over hoe we Bluesky inzetten.

Facebook

Facebook is vooral nice to know. Hier delen we onderwerpen die de ‘gewone inwoner’ aangaan. Denk aan erop uit tips. Facebook is een goed medium om dichter bij de inwoners te komen, te laten zien wat de provincie doet en de interactie op te zoeken.

Meer informatie over hoe we Facebook inzetten.

Instagram

Instagram is het social medium dat het meest draait om beeld. Goed, mooi en pakkend beeld is daarom belangrijk. Het Instagramaccount van de provincie heet @mooizuidholland.

Meer informatie over hoe we Instagram inzetten.

LinkedIn

LinkedIn is een zakelijk kanaal. Ondernemers, partners en mensen met zakelijke interesses zijn hierop te vinden. Het is een goed medium om het gesprek aan te gaan met professionals.

Meer informatie over hoe we LinkedIn inzetten.

Mastodon

Mastodon is een nieuwskanaal net als X. Het is ook opgericht als alternatief voor X en werkt hetzelfde. De doelgroepen zijn tot nu toe vooral positief ingesteld en gericht op het publieke moraal.

Meer informatie over hoe we Mastodon inzetten.

Threads

Threads is een mix tussen X en Instagram. De inwoner staat meer centraal dan op X. Korte berichten die vooral om beeld draaien. Voor meer context en nuance verwijzen we naar de corporate website.

Meer informatie over hoe we Threads inzetten.

X (Twitter)

X is een vluchtig medium: hoe korter, hoe beter. Het is het nieuwskanaal van de provincie. Voor meer context en nuance verwijzen we naar de corporate website.

Meer informatie over hoe we X inzetten.

GS en social media

Op de pagina GS en social media lees je meer over de inzet van onze corporate accounts en de persoonlijke social media accounts van onze gedeputeerden.

Contact

Online team


Vragen?

Voor vragen, neem contact op met de beheerder van deze catalogus: Marc van Kesteren, via handboekcommunicatie@pzh.nl

Privacyverklaring
Cookies

Provincie Zuid-Holland (naar homepage)