Social media
De woorden ‘social media’ zeggen het al: het is sociaal! De provincie maakt gebruik van 5 kanalen:
Elk kanaal heeft zijn eigen doelen en op elk van de kanalen zijn verschillende doelgroepen actief.
Doel, doelgroepen en doelstelling
Welke socialmediakanalen gebruiken we bij de provincie, welk doel heeft elk kanaal en welke doelgroepen zijn erop actief?
Instagram is het social medium dat het meest draait om beeld. Goed, mooi en pakkend beeld is daarom belangrijk. Het Instagramaccount van de provincie heet @mooizuidholland.
Meer informatie over hoe we Instagram inzetten.
Facebook is vooral nice to know. Hier delen we onderwerpen die de ‘gewone inwoner’ aangaan. Denk aan erop uit tips. Facebook is een goed medium om dichter bij de inwoners te komen, te laten zien wat de provincie doet en de interactie op te zoeken.
Meer informatie over hoe we Facebook inzetten.
LinkedIn is een zakelijk kanaal. Ondernemers, partners en mensen met zakelijke interesses zijn hierop te vinden. Het is een goed medium om het gesprek aan te gaan met professionals.
Meer informatie over hoe we LinkedIn inzetten.
Threads
Threads is een mix tussen X en Instagram. De inwoner staat meer centraal dan op X. Korte berichten die vooral om beeld draaien. Voor meer context en nuance verwijzen we naar de corporate website.
Meer informatie over hoe we Threads inzetten.
X (Twitter)
X is een vluchtig medium: hoe korter, hoe beter. Het is het nieuwskanaal van de provincie, voor meer context en nuance verwijzen we naar de corporate website.
Meer informatie over hoe we X inzetten.
Mastodon
Mastodon is een nieuws kanaal net als X. Het is ook opgericht als alternatief voor X en werkt hetzelfde. Doelgroepen zijn tot nu toe vooral positief ingesteld en gericht op publieke moraal.
Meer informatie over hoe we Mastodon inzetten.