Facebook is vooral nice to know. Hier delen we onderwerpen die de ‘gewone inwoner’ aangaan. Denk aan erop uit tips. Facebook is een goed medium om dichter bij de inwoners te komen, te laten zien wat de provincie doet en de interactie op te zoeken.
Doel, doelgroepen en doelstelling
Wil je inwoners bereiken? Dan kan Facebook wel eens geschikt zijn om je doelgroep te bereiken. Denk na over een doelstelling:
- Aantal views per periode: zichtbaarheid verhogen
- Aantal reacties per periode: dialoog verhogen
- Aantal kliks per periode: betrokkenheid verhogen
Wat wil jij bereiken en hoe vertaal je dat in een meetbare doelstelling? Heb je hier hulp bij nodig? Neem contact op met online@pzh.nl.
Facebook post en story
- Denk aan interactie, call-to-action: wat kan de volger met deze post?
- Zorg voor de juiste tags/@mentions
- Vraag partnerorganisaties onze post te delen of deel de content met de partnerorganisatie zodat zij zelf de content kunnen posten.
- Zorg voor goed beeld uit de Beeldbank.
- Denk aan de do's en don'ts voor beeldgebruik
- Formuleer een doelstelling.
Facebook story
Een Facebook story is een:
- korte (staande) video/ teaser
- maximaal 30 seconden en het liefst nog korter
- of een staande afbeelding
Andere kenmerken van Stories:
- Vaak zijn dit sfeervideo's of foto's
- Er wordt vaak nauwelijks in gesproken
- Geschikt voor evenementen
- Zowel geschikt voor Facebook als Instagram, ze worden direct doorgeplaatst op Instagram, wil je dit niet? Geef dan een seintje.
- Ze blijven maar 24 uur beschikbaar
- Meerdere Stories kunnen verzameld worden in een Highlight.
Vragen over Facebook? Neem contact op met online@pzh.nl.