Raamcontracten Uitvoerend werk
Ben je binnen communicatie op zoek naar extra communicatieadviseurs. Je kunt dit zelf regelen via twee raamcontracten ‘uitvoerend werk’. Raamcontracten zijn verplicht bij opdrachten aan externen. Met elke partner worden afspraken gemaakt over de prijs, diensten en looptijd.
- Het eerste raamcontract is Adviesdiensten, dit is een groep roulerende communicatieadviseurs die helpen bij een project/opgave.
- Het tweede raamcontract is Inhuur communicatieadviseurs, dit is voor het inhuren van 1 vaste communicatieadviseur die een project/opgave uitvoert.
Raamovereenkomst Communicatieadviesdiensten
Mocht je voor de opgave extra mensen nodig hebben dan kom je uit bij één van de twee uitvoerende raamcontracten van communicatie. Het gaat zoals we dat officieel noemen bij het eerste raamcontract over opdrachten met resultaatverplichting. (Alleen het gebied van communicatiewerkzaamheden.) Je krijgt een team van communicatieadviseurs die voor jou met elkaar de opdracht uitvoeren. Voorbeelden kunnen zijn:
Communicatie rond wegprojecten van DBI. De campagnes opzetten, uitwerken en analyseren. Als het werk is afgerond dan is het klaar. Je vindt hieronder belangrijke informatie over het raamcontract en de bureaus die erin zitten.
- Deze raamovereenkomst werk wordt gedaan met een groep met roulerende adviseurs.
- De bureaus binnen het raamcontract zijn: Future Communication, EMMA Communicatie en GH+O Communicatie
- Het huidige raamovereenkomst loopt tot 15 juli 2025. Dit raamcontract is voor de laatste keer verlengd.
- DOS-2020-0001502 deze code moet in de opdrachtformulering als je een opdracht verleend binnen deze raamovereenkomst.
Let op: Bij een naderende deadline van het aflopen van een raamovereenkomst kan een uitvraag voor werkzaamheden lastig worden.
Raamovereenkomst Inhuur communicatieadviseurs
Deze raamovereenkomst is voor één communicatieadviseur die tijdelijk wordt ingehuurd voor een vast project en/of opgave.
- Voordeel raamcontracten is dat communicatie het bureau en de mensen kent.
- Een vaste prijs voor het inhuren van de diensten.
- De bureaus binnen het raamcontract: Future Communication, Babbage Company en USG MarCom (Marketing en Communicatie)
- DOS-2021-0006495 deze code moet in de opdrachtformulering als je een opdracht verleend binnen het raamcontract.
15 maart 2025 met een optie om twee keer een jaar te verlegen.
Let op: Bij een naderende deadline van het aflopen van een raamovereenkomst kan een uitvraag voor werkzaamheden lastig worden.
Stappenplan voor inhuren
- Stap 1: Bepaal uit welke twee raamovereenkomst je iemand nodig hebt.
- Stap 2: Laat de projectlieder of de O- manager jouw plan om van het raamcontract gebruik te maken bespreken in het P-beraad.
- Stap 3: Maak een uitvraag/formulering van de opdracht. Karin Kolijn kan je hierbij helpen.
- Stap 4: Stel een beoordelingsteam samen.
Deze extra stap is een aanbeveling in het proces. Maak kennis met de bureaus en om hen te informeren over de opdracht die er aan komt. Dit geeft de bureaus de kans om vragen te stellen en zaken te verduidelijken. Dit is alleen van toepassing met adviesdiensten. (Groep roulerende adviseurs.) Naar aanleiding van het gesprek kan de opdracht formulering worden aangepast. Het helpt om met de bureaus de opdracht concreter te maken of aan te scherpen.
- Als stap de extra stap niet heeft plaatsgevonden dan ga je na het versturen van aanvraag naar de volgende fase en hebben de bureaus de gelegenheid om schriftelijk vragen te stellen. Dat komt in de uitvraag te staan.
- Stap 5: Karin Kolijn verstuurd de uitvraag naar de bureaus.
- Stap 6: Je krijgt offertes terug van de bureaus.
- Stap 7: Je gaat met het beoordelingsteam de offertes beoordelen en dat doe je aan de hand van gunningscriteria. Deze staan in de offerteaanvraag. Denk aan: Ervaring hebben met persberichten, aantoonbaar bepaalde kwaliteiten bezitten die je nodig hebt.
- Stap 8: Plan een kennismaking. Bij Adviesdiensten heet dit presentatie. Bij een inhuur moet je denken aan de vorm van een sollicitatiegesprek.
- Stap 9: Je gaat formeel de opdracht gunnen. Deze stap heeft een aantal belangrijke punten. Maak een workflow. De opgave die de uitvraag heeft gedaan maakt dit in orde.
- Stap 10: Regel de registratie in PINK.
Een PNR nummer kan je krijgen door het te registeren in PINK. Kijk binnen jouw team wie dit voor je kan doen.
- Stap 11: Stuur het PNR nummer naar Karin Kolijn.
indien nodig kan Karin Kolijn je bij het doorlopen van het stappenplan ondersteunen.
Belangrijke aandachtspunten
- Evalueer hoe het gaat met de opgave. Dit wordt vaak vergeten.
- Leg deze evaluatie vast.